Şəhidlik şəhid üçün uğur və müvəffəqiyyətdirsə, şəhidin yaşadığı cəmiyyət üçün
faciə və bədbəxtlikdir.
Artıq Məhərrəm ayı bitib. Bu ayda müsəlmanlar Kərbəla hadisələrinin ildönümünü
qeyd edir, əzadarlıq keçirirlər. Son zamanlar məhz əzadarlıq cəmiyyətimizdə bir
çox mübahisələrin əsas obyektinə çevirilib. Bu baxımdan İmam Hüseynə (ə)
əzadarlığın hikməti barədə söz açmaq istərdik.
Kərbəla vaqiəsi ilə bağlı bir çox toxunulmamış məsələlər var və onların
dərindən öyrənilməsinə həm Azərbaycan, həm ümumilikdə bütün müsəlman
cəmiyyətinin ehtiyacı var. Ölkəmizdə İmam Hüseynə (ə) əzadarlığın mahiyyəti
barədə geniş müzakirələrin vüsət tapması fonunda biz də məhz məslə ilə bağlı
dinimizin mövqeyini açıqlamağa çalışacağıq.
Şübhəsiz, İmam Hüseynin (ə) qiyamı bir inqilabdır və bu hadisə ictimai
əhəmiyyətə malikdir. Adətən bir sıra mütəfəkkirlər bu hadisənin məhz ictimai
tərəfinin araşdırılmasına xüsusi önəm verirlər. Bunun əksi olaraq bir çox
vaizlər Kərbəla hadisəsinin mənəvi tərəflərini qabartmağa çalışırlar. Bir
tərəfdən sadə insanlar üçün Kərbəla hadisəsinin ictimai cəhəti barədə
mülahizələr darıxdırıcı gəlir. İmam Hüseynin (ə) əzadarlığı keçirildiyi
məscidlər hansısa elmi müəssisələr deyil ki, orada məsələnin sırf
ictimai-siyasi yönü geniş kütləyə aşılansın. Digər cəhətdən də bu böyük
hadisənin ictimai mahiyyətini də azaltmaq olmaz. İnsan da daim cəmiyyətdən
təcrid olub fərdi ibadətlə məşğul ola bilməz. Ona görə bu iki aspekt
uzlaşdırılmalı, ictimai məsələlər barədə bəhslər fərdlərin mənəvi islahına
xidmət etməlidir. Bəs buna necə nail olmaq olar?
Kərbəla hadisələrinə bir qədər fərqli prizmadan baxsaq məsələyə aydınlıq
gətirmək olar. Bəzi insanlar üçün İmam Hüseynin (ə) faciəsi, ictimai baxımdan
bütün əzəmətinə rəğmən, sırf fərdi, şəxsi faciəsinə çevirilib. Bu isə öz
növbəsində insanın öz imamı ilə mənəvi rabitəsinə, bağlılığına səbəb olur. İmam
Hüseynin (ə) matəminə qərq olmuş şəxs əza məclisinə tarix dərsi almağa gəlmir,
öz dərdini və qəmini ifadə etmək üçün gəlir. Əza saxlayan şəxs İmam Hüseynin
(ə) vaxtı ilə Kərbəlada yaratdığı abu-havaya daxil olur, bu isə ictimai bir
hadisənin həm əqli həm hissi qavranması ilə nəticələnir. İmam Hüseyni (ə) və
Kərbəla hadisəsinin qəhrəmanlarını özlərinə doğma və əziz bilən insanlar
onların şəhid olduğu günlərdə yas tutarlar, çünki insan ancaq çox istədiyi və
qəlbən bağlandığı şəxsə səmimi göz yaşı axıda bilər. Hansısa bir insanın şəhid
olması tarixçilər üçün tədqiqat obyektidirsə, həmin şəhidlərin yaxınları üçün
bu bir qəmdir. İmam Hüseynə (ə) əzadarlıq da elə bu baxımdan önəmlidir ki,
inqilabi bir hadisə bütün ictimai əhəmiyyətini saxlayaraq müsəlmanların
qəlbinə, ruhuna yol tapır.
Kərbəla şəhidlərinin 14 əsr öncə etdikləri qiyam həm cəmiyyətin, həm fərdlərin
mənəvi inqilabına yönəlmişdi deyə, bu hadisə öz təravətini itirmir. İnsan öz
yaxınlarını itirərkən çəkdiyi qəm müəyyən zamandan sonra unudulur, Kərbəla
şəhidləri üçün axıdılan göz yaşları isə ildən-ilə çoxalır. Məhərrəm əzadarlığı
inasnları şəxsi dərdlərini unudub, üzlərini görmədikləri belə şəhidlərin
faciəsinə qəmlənməyə vadar edir. Başqasının dərdini çəkmək özlüyündə ictimai
cəhətdən mühüm və geniş ürək, böyük mənəviyyat tələb edən bir haldır.
Quran Həzrət Peyğəmbərə (s) xitab edir: "Məgər biz sənin qəlbini
genişləndirmədikmi?” Peyğəmbərimiz (s) onun ümmətindən olan şəxslərə əzab
veriləcəyi barədə ayə nazil olduqdan sonra üç gün evini tərk etməyib ağlayırdı.
Bir ümmətin dərdini çəkmək necə də böyük və təmiz ürək tələb edir! İmam Hüseynə
(ə) əzanın saxlanılması da buna bənzədilə bilər. Onda sual yaranır ki, məgər
biz o qədər kamil insan olmuşuq ki, qəlbimizə İmam Hüseynin (ə) dərdini sala
bilmişik? Məsələ bizimmənəvi kamilliyimizdə deyil, Kərbəla hadisəsinin
əzəmətindədir. İmam Hüseynin (ə) Kərbəlada canlandırdığı səhnə o qədər böyük
mənəvi təsirə malikdir ki, bütün insanların qəlbinə yol tapır, insanların
mənəviyyatını islah edir.
Bu sözlər əzadarlıqla bağlı bəzi ifrat fikirlərə dəstək üçün söylənilməyib.
Bəziləri Məhərrəm ayında bağışlanacaqlarını əsas tutaraq il boyu istədiklərini
edir, günahlarına bununla bəraət qazandırırlar. İmam Hüseyn (ə) bizim
günahlarımızı yumaq üçün şəhid olmayıb, bizi islah etmək üçün canından keçib.
Əzadarlıqda tökülən yaş damcısı daxili inqilaba doğru atılmış ilk addımdır. Hər
ilin əvvəlində Məhərrəm ayında İmam Hüseynin (ə) yad olunması, ona təziyənin
saxlanılması bütün il boyu insanın daxili Yezidi ilə mübarizəsinə bir
stimuldur. Allah insanlara o qədər məhəbbət göstərir ki, onların təmizlənməsi
üçün ən dəyərli bəndəsini qurban gətirir, insanların mənəvi dirçəlişi üçün ən
üstün bəndələrinin qanının axıdılmasına razı olur. Hər il Hüseynin (ə)
faciəsinə görə kədərlənən ürəklər Hüseynə (ə) bənzəməyə çalışırlar.
İmam Hüseyn (ə) əzadarı qəlbində söyləyir: "Kaş mən də Kərbəlada olardım və
İmamımla birgə şəhid olardım! Kaş mən də İmamın (ə) son namazında canımı oxlara
sipər edərdim ki, namaz vaxtı ona atılan oxlar mənim sinəmi sancardılar!” Bu
anda ağlayan əzadar maddiyyatı unudur, həqiqi insaniyyəti, fədakarlığı,
qəhrəmanlığı dadır.
Şəhidlik şəhid üçün uğur və müvəffəqiyyətdirsə, şəhidin yaşadığı cəmiyyət üçün
faciə və bədbəxtlikdir. Hər hansı cəmiyyətdə şəhid varsa, bu həmin cəmiyyətdə
zülmün mövcudluğundan və toplumun bu zülmə biganəliyindən xəbər verir. Şəhid
Haqq uğrunda öldürülür və Haqqın əzildiyi gün Haqq ardıcıllarının sevinməyə
haqqı yoxdur. Məhz bu səbəbdən bizə Kərbəla şəhidlərinin xatirəsini matəm
mərasimləri vasitəsilə anmaq tövsiyə olunub. Kərbəla şəhidlərinə ağlamaq
əzadarların zülmə etiraz etməsinin ifadəsidir. Çünki gülmək razılıq
əlamətidirsə, matəm və göz yaşında etiraz və narazılıq gizlənib. İmam Hüseyn
(ə) əzadarlığı diqqəti bu hadisənin ictimai tərəfinə yönəldir. Bu, əzəmətli
inqilaba həmsəda olmaq deməkdir. (salaminfo)
Xocalı - 26.02.1992 Şuşa - 08.05.1992 Laçın - 18.05.1992 Xocavənd - 02.10.1992 Kəlbəcər - 02.04.1993 Ağdərə - 17.06.1993 Ağdam - 23.07.1993 Cəbrayıl - 18.08.1993 Füzuli - 23.08.1993 Qubadlı - 31.08.1993 Zəngilan - 29.10.1993