Main » 2010»Fevral»26 » TÜRKİYƏDƏ SİĞƏYƏ İCAZƏ VERİLDİ, BƏS AZƏRBAYCANDA?
2:15 AM
TÜRKİYƏDƏ SİĞƏYƏ İCAZƏ VERİLDİ, BƏS AZƏRBAYCANDA?
Mənəviyyat
TÜRKİYƏDƏ
SİĞƏYƏ İCAZƏ VERİLDİ, BƏS AZƏRBAYCANDA?
İslam
dini müsəlmanların yalnız şəriət qaydalarına əməl etməklə müvəqqəti nikaha girməsinə
icazə verir
Türkiyə
Diyanət İşləri Başkanlığının (DİB) hazırladığı son "Quran” təfsirində siğəyə
(müvəqqəti nikaha) izn verildiyi yazılıb. "ANS-press”in "İnternethaber” saytına
istinadən yaydığı məlumata görə, illərcə sünni və şiə alimləri arasında mübahisə
mövzusu olan siğə məsələsi DİB tərəfindən hazırlanan "İslam ensiklopediyası”nda
"cinslər arasında müəyyən miqdarda pul ödənməsi qarşılığında müvəqqəti həyata
keçirilən evlilik” kimi göstərilib.
Xəbərdə
İslam Peyğəmbərinin (s.ə.s.) yasaqladığı bildirilərək heç bir sünni alimin siğəyə
izn vermədiyi, ancaq DİB tərəfindən hazırlanan "Quran yolu türkcə məal və təfsir”
adlı kitabda siğəyə izn verildiyi yazılıb.
Qeyd
edək ki, yazıda da bildirildiyi kimi, bu mövzu zaman-zaman İslam alimlərinin,
din tədqiqatçılarının diqqət mərkəzində olub. Təəssüf ki, mübahisə doğuran digər
mövzulardan fərqli olaraq siğə (mutə) daha çox aşağılama, gözdənsalma, məzhəblərarası
dartışma obyekti olub. Xüsusən də son illərdə Azərbaycanda bir sıra şəxslər qərəzdən,
digərləri isə sadəcə bilməzlik üzündən siğəni İslamda olmayan, bidət və hətta əxlaqsızlıq
yayılmasında vasitə kimi təqdim etməyə çalışır. Təbii ki, bunu, əksini deyənlər
də var və maraqlıdır ki, hər iki tərəfin öz arqumentləri var.
Bəs
əslində necədir? İslamda siğə varmı?
İslam
dini mətnlərinə görə, müvəqqəti nikah sayılan mutə evlilik anlamı verir, ancaq
bu zaman nikah müəyyən olunmuş vaxt ərzində qüvvədə olur. İslam şəriətində mutənin
hökmü - əvvəlcədən vaxt müəyyən olunmasını çıxmaq şərtilə - qanuni kəbinin
hökmü ilə eynidir. Digər fərq odur ki, mutə yalnız dul (ərindən ayrılan və
bundan sonra lazımi iddə - gözləmə vaxtını bitirən) qadınlarla bağlanır. "Siğə”
sözü tərcümədə "razılaşma” mənasını verir və ehtimal ki, müvəqqəti nikah
qarşılıqlı razılaşma əsasında olduğundan ona camaat arasında siğə deyilib.
İslamda
bütün əməllər Qurana və ya Peyğəmbər (s.ə.s) sünnəsinə (əməlləri və söylədiyi
sözlər) dayanır. Mutənin qanuni olduğunu müdafiə edən alimlər Quranda bu barədə
yazılmış ayəyə istinad edirlər. Müqəddəs kitabın "Nisa” ("Qadınlar”) surəsinin
24-cü ayəsi mutəni təsdiqləyən dəlil sayılır: "(Cihad vaxtı əsir olaraq) sahib
olduğunuz (cariyələr) müstəsna olmaqla, ərli qadınları almaq Allahın yazısı
(hökmü) ilə sizə (haram edildi). Bunlardan başqaları isə namusla (iffətlə),
zinakarlığa yol vermədən, mallarınızı sərf edərək evlənmək üçün sizə halal
edildi. Mutə etdiyiniz qadınların mehrlərini lazımi qaydada verin! Mehr müəyyən
edildikdən sonra aranızda razılaşdığınız şeydən ötrü sizə heç bir günah
yazılmaz. Həqiqətən Allah (hər şeyi) biləndir, hikmət sahibidir!”
Alimlərə
görə, ayədəki "mutə” sözü müvəqqəti nikaha işarədir. Böyük İslam alimləri, təfsirçilər
Fəxri Razi, Cəlaləddin Suyuti öz əsərlərində ayənin müvəqqəti evlənmə ilə bağlı
olduğunu yazıblar. O cümlədən mötəbər hədis mənbələrindən sayılan "Səhih
Muslim”də məşhur səhabə (Peyğəmbərlə bir dövrdə yaşamış və onunla çiyin-çiyinə
mübarizə aparmış insanlar) Cabir ibn Abdullah Ənsarinin dilindən nəql olunur
ki, "Biz Peyğəmbərin, Əbu Bəkr və Ömərin zamanında mutə edərdik...”
Mutənin
halal olması ilə bağlı digər səhabə və imamlardan da çoxsaylı hədis və rəvayətləri
gəlib çatıb. Bunlar arasında İmam Əli (ə), Əbuzər, İbn Abbas, Abdulla ibn Məsud,
Abdulla ibn Ömər, Zübeyr, Übeyy ibn Kəb, Əbu Səid əl-Xidri və başqaları var.
Eyni zamanda yuxarıdakı yazıda göstərildiyi kimi, mutəni Peyğəmbərin (s.ə.s) ləğv
etməsi də mübahisəlidir. Daha doğrusu, mənbələrdə müvəqqəti nikahı İslam Peyğəmbərinin
(s.ə.s) ləğv etməsi ilə bağlı ciddi məlumat yoxdur.
Mutə
İslam Peyğəmbərinin (s.ə.s) sağlığında deyil, ondan sonra II Xəlifə Ömərin
hakimiyyət dönəmində ləğv olunub. Yuxarıda Abdullah Ənsaridən nəql olunan rəvayətdə
də bu qeyd olunub. Yenə "Səhih Muslim” kitabında qeyd olunur ki, İslam ordusu Məkkəyə
daxil olanda Rəsulullah (s.ə.s) müsəlmanlara mutə etmək hüququnu tanıdı.
Sonrakı dövrdə, xüsusən də Peyğəmbərdən (s.ə.s) sonra mutə İslam dinində halal
buyrulmuş əməl kimi qalıb. Ancaq II Xəlifə Ömərin zamanında mutə nikahından bəzi
insanların sui-istifadə etməsi ilə bağlı sözlər yayılır. Bundan sonra Ömər mutəni
haram (qadağan) edir.
Sonrakı
dövrdə bir qrup müsəlman bu qadağanı əsas götürərək mutənin yasaq olunduğunu
iddia edir. Hətta qadağanın müəllifinin İslam Peyğəmbəri (s.ə.s) olması haqda rəvayətlər
də meydana çıxıb. Amma unutmaq olmaz ki, mutə Quranda göstərildiyi üçün onu
yalnız daha sonra nazil olan Quran ayəsi qadağan edə bilər, Peyğəmbər (s.ə.s) hədisi
yox. Bu, İslamın qızıl qanunudur. Hazırda Əhli-beyt şiə məzhəbi yuxarıda qeyd
olunan hədis və ayəyə istinad etməklə mutənin halal olduğunu qəbul edir. Sünni
məzhəbi isə bəzi əxlaqsız insanların yararlanacağını əsas götürərək haram fətvası
verən II Xəlifə Ömərin qadağasını qəbul edirlər.
Ancaq
bir məqamı unutmaq olmaz ki, mutə yalnız şiə mənbələrində və ya onların güvəndiyi
ədəbiyyatlarda halal sayılmır. Yuxarıda qeyd olunan hədislərin hamısı məhz
sünni məzhəbinin mötəbər saydığı kitablardan götürülüb. Günümüzdə də bir çox
tanınmış İslam alimləri məzhəbindən asılı olmayaraq mutənin halal, Allah
kitabında icazə verilmiş əməl olduğunu bildirirlər. Türkiyə nümunəsi qeyd
olundu. Həmçinin İslam dünyasının öndə gedən təhsil mərkəzlərindən sayılan
Misirin dünyaca məşhur Əl-Əzhər Universitetinin rektoru, tanınmış alim Tantavi
bu ölkənin "əl-Mustəqilla” televiziyasına müsahibəsində mutənin İslam dinində
olduğunu təsdiqləyib.
Təəssüf
ki, bu gün yalnız İslam düşmənləri deyil, bəzi müsəlmanlar da mutə üzərində təbliğat
quraraq əslində İslamı gözdən salır. Amma İslam ilahi dindir, burada gələn hökm
və göstərişlər bir qrup və ya müəyyən zaman üçün yox, insanlıq üçün nəzərdə
tutulub. Digər yandan, mutə bəzi düşmən fikirlərin əksinə olaraq nəinki əxlaqsızlığın
yayılmasına yardım edir, əksinə, onun qarşısının alınmasında müstəsna rol
oynayır. İmam Əli (ə) mutəni nəzərdə tutaraq deyib: "Belə bir ilahi mərhəmətdən
istifadə edilərsə, hansı normal insan əxlaqsızlıq edib zinaya üz tutar?”
Əlbəttə,
qeyri-qanuni cinsi münasibətlər tarix boyu həmişə olub. Bu gün də bəşəriyyətin ən
böyük bəlalarından birinin yaranma səbəbi budur. Qanunsuz münasibətlər isə
çoxlu sayda məişət problemlərinə gətirir. Yalnız İslam dini ailə qurmaq üçün
imkanları olmayan və ya ailəsindən aralı düşən insanlar üçün qanuni çıxış yolu
göstərir.
Yuxarıda
mutənin bəzi əsas şərtləri qeyd olundu. Müvəqqəti nikahın bütün şərtləri, -
daimi olmaması fərqi ilə, - daimi nikahla eynidir. Üstəlik, bu nikah bağlananda
da müsəlman kişilərin (eləcə də qadınların) kəbində olduğu kimi öhdəlikləri
var. Müsəlman yalnız şəriət kitablarında ətraflı şəkildə qeyd olunan şərtlərə əməl
etməklə mutə nikahına girə bilər.
Xocalı - 26.02.1992 Şuşa - 08.05.1992 Laçın - 18.05.1992 Xocavənd - 02.10.1992 Kəlbəcər - 02.04.1993 Ağdərə - 17.06.1993 Ağdam - 23.07.1993 Cəbrayıl - 18.08.1993 Füzuli - 23.08.1993 Qubadlı - 31.08.1993 Zəngilan - 29.10.1993